REVIEW -> Sekaiichi Hatsukoi

15. prosince 2014 v 1:07 | Michi
Předloha: série Sekaiichi Hatsukoi manga
Režisér: Chiaki Kon
Hudba: Hiriji Anze

Obsah: Nakladatelství Murakami vydává kromě jiného i shoujo mangu, které šéfuje excelentní šéfredaktor Tanaka Masamune. Pod jeho vedením se ze skomírajícího časopisu stal hit, mangy pod jeho editací běžně vyprodávají i dotisky a jeho spolupracovníci jsou z jeho tempa vyřízení. Proto se obklopuje pouze schopnými lidmi jako je třeba Onodera Ritsu, syn majitele Onodera nakladatelství, ze kterého i přes svůj úspěch jako literární editor odešel, aby dokázal všem i sám sobě, že nepotřebuje otcův vliv k dobře odvedené práci.
Ačkoli skončí jako editor mangy, o které vůbec nic neví, vynaloží veškeré úsilí, aby i v tomhle byl nejlepší. Společně s jeho spolupracovníky a tvůrci mangy tak poznává tvrdý svět panující kolem manga knih i lásky.

Nečetla jsem si žádnou anotaci a neměla sebemenší představu, o čem to přesně bude. Ale jakmile jsem si pustila první díl, byla to láska na první pohled!
Sekai-ichi naprosto překonal platonickou lásku s Gravitation a zalíbil se mi mnohonásobně víc než takové Love Stage!! či Papa to Kiss in the dark a podobné. Příběh si mě absolutně získal a postavy ještě víc. Nicméně nejvíce mě nadchlo prostředí, jelikož se to celé odehrává v nakladatelství. Přesněji v sekci shoujo manga, což je pro mě stejně zajímavé jako vydávání knih a člověk pěkně nahlédne pod pokličku, jak takový proces vlastně probíhá.
Nejlepší, absolutně nejlepší postavou je Takano. Bez debat. Líbil se mi už od začátku a s každým dalším dílem mé sympatie jenom rostou. Pro mě je to naprosto dokonalá postava, perfektní ztvárnění mužského charakteru, ačkoli bohužel, orientovaná spíše na chlapce :D Jestli ale takovýhle chlap existuje i v realitě, přesně s takovýmhle charakterem, myšlenkami, chováním a nečekanými výpady, chci ho okamžitě k oltáři! Odteď mám prostě perfektní obrázek svého vysněného chlapa, protože tohle je můj vkus až do morku kostí :D
Na druhu stranu se mi líbí téměř stejně tak jeho protějšek Onodera. Je to opak Takany, přitom jsou si v něčem podobní a jako pár mi přijdou absolutně úžasní. Možná to bude tím, že já a Onodera máme pár podobností na krku, ale... I když je to takový malý neurotik, miluju jeho odmítavý postoj, díky kterému vždy vyprovokuje Takanu k útoku a já se pak rozplývám blahem. A ne jen tím...
Podobně sympatické jsou ale i další postavy. Onodera a Takana jsou hlavními tahouny v příběhu, k nimž jsou připojeny další ze stejného prostředí a příběhy se jim letmo prolínají.
Líbí se mi hrozně rozdílnost Kisa s Yashino. Jejich 9 letý věkový rozdíl i Kisy citovou oploštělost, kterou se Yashikovi podařilo prorazit a Kisa si to nechce přiznat. Vypadají jako pár docela vtipně, bezvadný je ale především kontrast, že zatímco Kisa je starší, na pohled vypadá jako ten mladší.
A co se týče Yoshina a Toriho, tam je to přesně otočeně. Ačkoli nevím, jaký je mezi nimi věkový rozdíl, nejspíše bude taky výraznější. I jejich pár se mi líbí, především jak Tori o Yoshinu pečuje, protože je to takového hrozné trdlo a lemra líná, zatímco Tori ho starostlivě obskakuje a ještě kvůli němu vyžírá, že se jeho autor věčně spožďuje s mangou. A jak na Yoshinu žárlí a brání ho, to je teprve pecka!
Zato Yuu mi je silně nesympatický. Nevím, co mi ten chudák udělal, ale nemám ho prostě ráda, podobně jako Yokozawu. Nejspíše to bude jejich rolemi "narušovačů" vztahů hlavním hrdinům :D Ale nesedí mi ani jejich povahy. Jsou snobští, povýšení a egoističtí, což nemám příliš v oblibě. Na druho ustranu jim to jeden nemůže mít za zlé, protože když si vezmete, o koho stojí... Je to celkem pochopitelné :D
Ve druhé řadě, kterou mám teprve rozkoukanou, se přidal ještě syn majitele nakladatelství Ryuuichiro se svým nejlepším přítelem Asahinou. Jako dvojice působí roztomile s ohledem na jejich minulost, akorát mi teď přijde, že Murakamiho nakladatelství autor gayi trochu přeplnil :D Možná to celkovému dojmu z anime trochu uškodilo, ale na druhou stranu si myslím, že tenhle koncept prostě měl být zachován od začátku až do konce, bylo to přesně takhle naplánováno a v tom případě to pasuje pěkně. A jelikož jsou všechny páry sympatické, nemám co namítat.

Doporoučení: Tohle musí zaručeně vidět všichni příznivci shounen ai! A pokud nejste naladění právě pro tenhle žánr, pusťte si to alespoň kvůli tomu prostředí a celkovému zpracování. Zklamaní určitě nebudete. Nakonec je přeci jedno, jestli jsou tam za pár dva kluci nebo holky či holka a kluk :D Ovšem v případě, že vám tohle nestačí, jste povinni pustit si to už jen kvůli Takanovi, protože ten je naproto bezkonkurenční!