REVIEW -> V ringu / Real

13. září 2014 v 10:27 | Michiyo Yokomura
Autor: Katy Evans
Série: Real
Nakladatelství: Baronet
Cena: 299,-

Oficiální popis: Brooke Dumasová se vždy toužila dostat na olympijské hry. Její sen o zlatu roztříštilo zranění kolene, nyní proto jako fyzioterapeutka pomáhá podobně zraněným sportovcům. Nejlepší kamarádka Melanie ji jednoho dne zavede na zápas v boxu, který jí změní celý život - potká zde slavného zápasníka Remingtona Tatea. Brooke je přesvědčena, že to jediné, co po ní chce, je rychlovka na jednu noc, on si ji ale najme jako svou fyzioterapeutku. Brooke to k Remingtonovi přitahuje, chce ho víc, než kdy chtěla cokoli jiného, on se ale drží zpátky. Remington chce poprvé v životě skutečný, vážný vztah, nejprve ho ale Brooke musí opravdu poznat - i se všemi jeho temnými tajemstvími.

Rádoby erotický román z boxerského prostředí? To jsem prostě musela mít. Nejen, že se vyžívám v erotické literatuře, pokud jde o box a jakýkoli jiný bojový sport, jsem ve svém živlu. Takže mě opravdu zajímalo, jak to bude vypadat v propojené verzi. Přesto mi trvalo docela dlouho, než jsem se doopravdy rozhoupala a v knihkupectví po té knížce sáhla. Pro jistotu jsem si vzala jen první díl, ačkoli mě lákalo přibalit k tomu i Šanci, říkala jsem si ovšem, že když to bude absolutně na nic, zbytečně utratím peníze za pokračování, které se mi nebude chtít číst.
Ve chvíli, kdy jsem se do čtení konečně dala, jsem byla velice překvapena. Spisovatelka v poděkování zmiňuje cosi o sirovosti, kterou příběh psala, ale až takhle sirové jsem si to tedy nepředstavovala. Z počátku mi tedy dělalo docela problém stotožnit se s příběhem, protože na můj vkus tam všechno probíhalo neskutečně rychle. Hlavní postavy po sobě prahnou doslova od první kapitoly, přestože Brooke vlastně o chlapy vůbec nestojí a odhání je jako mouchy. Ale budiž, tomu se asi říká láska na první pohled nebo spíš absolutně-neukojitelná-sexuální-přitažlivost na první pohled.
S postupem času jsem si na způsob vyprávění docela zvykla a ke konci mě už ani neobtěžoval. Pokud si ovšem potrpíte na různé obepisování, rozepisování a kašičku, tady si na své nepřijdete. Já si na ní obvykle potrpím taky, takže tohle byla studená sprcha, ale jsem relativně přizpůsoblivý čtenář, takže jsem schopná sednout si se spoustou různých autorů. Jediné, co bych si opravdu odpustila, bylo neustálé opakování některých frází, protože než jsem přečetla celou knihu, dozvěděla jsem se nejméně stokrát, že Remington je naprostý bůh, super sexy, kde všude má jak pevné svaly, že má dolíčky ve tvářích, zářivě modré oči, co se mění na černé a že Brook ty modré a občas černé oči miluje, že ho chce mít všude a podobně. Dobře, pro navození atmosféry je určitě dobré občas to zmínit, ale tady se to opakuje v podstatě na každé stránce a to je hodně i pro mě. Snad ani v Padesáti odstínech jsem tolikrát nezaznamenala, jak sexy je Christian Grey a přitom má ta kniha dvojnásobný počet stran.
Co se týče hlavních postav, je to typická klasika. Bohatý, sexy mlaďoch, který má psychický problém, ale jinak je to vlastně úžasný charakter a nskutečně hodný muž, k němuž patří mírně vzpurná brunetka, která je v podstatě průměrně hezká, ale díky tomu nádherná a nejvíce fascinující na ní je, jak je neustále připravená na sex, chce o svého muže pečovat a chránit ho a dostává ho do situací, kdy musí přesně to on dělat pro ni. Říkám, proč ne. Hlavní postava jako Brook je víceméně přizpůsobená tomu, aby se do ní mohla vžít kdejaká čtenářka a jsem naprosto přesvědčená, že psychická porucha hlavního hrdiny je nutností, aby měl nějaký ten vroubek na té jinak neuvěřitelně dokonalé osobnosti.
I přes všechny drobnosti, které mi v knize vadily, se mi však postavy zamlouvaly. Brook mi sice tak úplně neseděla, ale nešlo o nic tragického. Bývala běžkyně má určité sympatie, ačkoli je její mozková kapacita do značné míry omezená myšlenkami jen "na to jedno". Je mi sympatická díky tomu, že se z ní stala fyzioterapeutka, protože to je podle mého velice zajímavá a pěkná profese. Víc mi padl do oka Remington zvaný Uragán, který je prostě můj typ. Tmavovlasý, modrooký, s pořádnými svaly a boxer? Šla bych do kolen zřejmě jako všechny jeho knižní faninky. Ovšem s tím, co si údajně nosí v kalhotech, bych asi už tolik co dočinění mít nemusela. To by totiž mohlo být do značné míry au. Ale po tomhle každá údajně prahne, tak proč mu to nedopřát. Ostatně velice by mě zajímal úspěch románu, kde by byl dokonalý hrdina nedokonalý právě tím, že by v jeho rozkroku bylo nikde nic :D
Nicméně u Remyho je problém v hlavě. Přesněji, trpí bipolární poruchou, takže je opravdu o co stát. S takovým člověkem vás rozhodně lehký život nečeká, což tam několikrát opakují jeho dva nejlepší přátelé Riley a Pete. To jsou oba sympaťáci, ačkoli o maličko větší prostor v tom téměř nulovém tam má Pete, bývalý Remyho ošetřovatel a současný téměř-bratr, takže si vysloužil o píď lepší umístění. Celkově se tam vedlejší postavy nemají možnost příliš ukázat, takže máte v povědomí jen vyzývavou a mírně bláznivou Mel, jež je nejlepší kamarádkou Brook a o její mladší sestře Noře, kterou k velkému překvapení objeví Brook ve společnosti Remyho největšího rivala Bennyho alias Škorpióna. Bez toho by ale knížka neměla svůj epický a podle mého i velice pěkný závěr, který mě osobně nadchl.

Doporoučení: Kdo četl 50 odstínů, bude mu tahle knížka připadat do jisté míry stejná. Alespoň tam ovšem nefiguruje žádná vnitřní bohyně, ačkoli dle mého ji tam v určité míře nahrazuje nejlepší kamarádka Mel. Stále je to ale méně otravné a erotické scény jsou popsány méně roztahaně i méně detailně, což je někdy ku prospěchu a někdy zase ku škodě. I tak nelituji koupě a pro fanoušky téhle beletrie mohu četbu rozhodně doporučit. Přijdete si na své, pokud se rádi rozplýváte nad sexy chlapem s dolíčky ve tvářích a neustále zatuhlými svaly po tréninku.