REVIEW -> Pravda o mém muži /Truth about my husband

3. srpna 2014 v 22:30 | Michi
Autor: Halina Pawlowská
Nakladatelství: Motto
Cena: 199,-

Oficiální popis: "Jak jste se seznámila s vaším mužem? Co na něm nejvíc nesnášíte? Co na něm máte nejradši? Prožili jste nějakou manželskou krizi? Máte recept na šťastné manželství? Co je to vlastně láska?"
Takhle zněly otázky, které jsem často dostávala od svých čtenářek, divaček i redaktorů. Konečně jsem se rozhodla odpovědět.
Napsala jsem proto román Pravda o mém muži. Je to příběh mého manželství. A začala jsem ho psát, když jsem byla nejvíc smutná, abych si vybavila, jak jsem byla veselá. Jak jsem milovala a jak jsem byla milovaná. Doufám moc, že se při čtení budete trošku smát, trošku plakat, a možná..., že svého muže pohladíte a řeknete mu: "Bože! Já jsem tak šťastná, že tě mám!"

Tak jsem si ji konečně přečetla. Že mi to trvalo. Když vezmu v potaz, že to byl dárek k narozeninám od Mka, jako kbvykle jsem si nechala knížku pěkně odležet, než jsem se do ní pustila. Ale nakonec na ni přeci jen došlo a během dvou dnů byla přelouskaná.
Kdo už někdy četl něco od Haliny, nebude překvapený. Je to prostě další typická Halina vyprávějící svoje životní příběhy, nyní soustředěné především na život s jejím manželem, který před nějakým časem zemřel. Proto kniha vyšla, Halina tak konečně celému světu odhalila, kdo vlastně byl ten tajemný a skrývaný druh jejího života.
Ke knížce jako takové se toho tedy moc poznamenat nedá. Kromě toho, že je psaná stále s nadhledem, přesto, že ji psala v období smutku a vzpomínání, je přeci jen trochu melancholická. Ale pořád je to pěkné čtení, hezká vyprávění a najdou se místa, kde se zasmějete. Dobře se do příběhu vžívá, jak už u líčení něčích zážitků bývá a osobně sympatizuju s tím, že knižně je hlavní hrdinka přejmenována na Olesu Hakunděkovou, což je naprosto bombastické jméno, no nemám pravdu?
Ačkoli vlastně kecám, protože v tomhle příběhu je hlavním hrdinou Daník a Olesa je jen postavou vedlejší, ačkoli stejně důležitou.
Četlo se mi opravdu dobře a rychle. Kapotily ubíhají jedna za druhou, ani nemrknete, procestujete polovinu světa, aniž byste zvedli ctěná pozadí z křesla a ještě se jako voajeři vplížíte za zdi domu jedné z nejúspěšnějších autorek, scénáristek a baviček naší malé zemičky, což se vyplatí. Jediné, s čím jsem si úplně nesedla, byl některý obsah, ale to je prostě kvůli tomu, že mám na něco jiný pohled a o něčem si myslím svoje. Tím jsem si ovbšem dojem orpavdu zkazit nedala a vlastně i přes vlastní přesvědčení jsem usoudila, že takhle nějak to v dnešním světě funguje v opravdu šťastném manželství. Co je ovšem trochu vtipné je fakt, že když jsem se dopracovávala ke konci, nesutále jsem doufala v happy end, ačkoli jsem věděla z reality, že ten není, tudíž nemůže být ani v knize. Co na to říct. Jsem prostě naivní a přející až do morku kostí :D

Doporučení: Já jsem pro přečtení. Každý žourt knížek, fandové české literatury nebo ti, co mají Halinu rádi, popřépadě mají rádi vtipné příběhy ze života.... No jednoduše je to odpočinkové a příjemné čtení téměř pro každého nenáročného čtenáře. Nebo i toho náročného, pokud si chce dát chvilku oraz. Snad jen pr ozaryté fandy sci-fi, fantasy a podobných žánrů to nebude to pravé vymyšlené.