REVIEW -> Jak napsat bestseller - Tajemství úspěšného psaní / Bestseller-secret of succesful writting

16. srpna 2014 v 14:52 | Michi
Autor: Celia Brayfieldová
Nakladatelství: Olympia
Cena: 39,-

Oficiální popis: Kniha o technice psaní populárních románů - z pera uznávané odbornice v tomto oboru - se coby neocenitelný zdroj informací a inspirace pro všechny autory, stane vaším průvodcem a pomocníkem na cestě ke spisovatelskému úspěchu. Celie Brayfieldová, autorka bestsellerů jako Perly, Bílý Led, Princ, Žně a Tajemná Francie, odkrývá čtenářům tajemství vlastního úspěchu a komentuje práci řady dalších úspěšných spisovatelů, aby tak "v akci" ukázala jejich tvůrčího génia a odpověděla na otázku z jakého důvodu se z toho kterého románu stane trhák, jež uchvátí miliony čtenářů a někdy jim i změní život.

Tak tohle bylo dlouhé čtení.
Ale na druhou stranu velice prospěšné a zajímavé. Sice jsem se tam dočetla dosti informacím, které jsem tak nějak tušila nebo věděla, popřípadě je považovala za všeobecně známé, ale takhle pěkně shrnuté pohromadě se to vyplatí občas zkouknout a oživit si paměť.
Co mi ovšem utkvělo z knihy v hlavě nejvíce, nebyly rady, ale složitost, jakou je knížka sepsaná. Jakože tohle považuji opravdu za náročné čtení. Někomu, kdo nemá tolik načteno, to dá docela zabrat. Skoro bych řekla, že je to vhodné spíše pro studenty podobně zaměřených kateder a ty, jež se v tomhle oboru už pohybují a něco o něm vědí. Ale nakonec jsem se orientovala celkem dobře a příliš se s tím nerozčilovala. Proč taky. Je to jen taková malá zajímavost, která mi může něco dát, tak jaképak caviky s tím.
Rovnou tedy můžu říct, že autorka ví, o čem mluví. O tom žádná. Na druhou stranu jsem uprostřed čtení měla pocit, že se musí jednat už o jakousi starší knihu, což mi vzápětí potvrdil na přebalu rok vydání 2007. Byly tam prostě věci a informace, které v současnosti nejsou úplně aktuální. Například část o sexu v románech byl trochu mimo mísu, když momentálně je to jedno z nejvýdělečnějších odvětví :D
I tak ale získáte spoustu užitečných rad a v podstatě i návod, jak s psaním začít a udělat z něj psaní úspěšné. Nemohu si pomoct, ale po přečtení jsem nabyla dojmu, že je to tak složitá a podivná práce, že je snad jednodušší dělat i meteorologa nebo výzkumníka v sekci léčby AIDS. Jednoduše řečeno, podle téhle knihy zjistíte, že být spisovatel je vlastně hodně velká věda a nepochopíte, jak si může každý desátý člověk myslet, že by jím mohl být, natož se o to každý padesátý pokusit.
Kdo ovšem chce být spisovatelem nebo má vážně v plánu proslavit se svým autorským dílem na literární scéně, doporučuji si to přečíst. Může vám to být opravdu hodně nápomocné a poskytnout vám to v některých ohledech solidní nápovědu.

Doporučení: Chcete-li být spisovatelem, přečtěte si to. Bude vám to jedině ku prospěchu. Nemáte-li spisovatelské ambice, nečtěte to. Bude vám to absolutně k ničemu a ještě si na tom vylámete zuby.